woensdag 23 november 2011

How to deal with - Tijdnood {Huiswerk}

Hee daar,

Vandaag gooi ik er eens wat nieuws bij.
How to deal with - posts.
En vandaag is het, How to deal with.  TIJDNOOD {huiswerk}



Haha
stel je eens voor.
Het is zondag avond. half 7.
Je hebt de hele dag verspilt aan uitslapen, uitgebreid douchen. heerlijk eten. en tv kijken. je huis/kamer opruimen. computeren. Bloggen (in mijn geval :))'

En dan bedenk je je opeens dat je nog HEELVEEL moet doen.
Je hebt morgen een proefwerk engels, moet nog een heel kaartje voor aardrijkskunde knippen en plakken. je loopt achter met wiskunde, je bent bij 1 en moet morgen af hebben tot 34. En je moet het echt maken omdat hij gaat controleren en je anders strafwerk krijgt.
En je nog een frans opdracht moet doen, Hoe spreek ik in het frans een antwoord apparaat in.

En net nu er een leuk programma op tv komt vanavond.



HELP denk je dan. En nu?

Mijn tips;
- Maak een planning.
Doe dit desnoods op vrijdag avond. Voor je Héle weekend!
Dan weet je precies waar je aan toe bent.
{ Probeer je je er dan wel aan te houden :) dat is namelijk mijn probleem altijd. }
- Multitasken.
Je weet wel. Wij vrouwen. We kunnen best een aantal dingen tegelijk doen.
Denk eens aan: tijdens Obese USA je aardrijkskunde knipkaart in elkaar flansen.
En tijdens je engels leren je nagels lakken.
- Weet hoe je iets moet doen.
Als je elke keer je engelse woordjes leer op een andere manier word het niks.
De ene keer met kaartjes, dan weer wrts, of een hele hoop schrijven.
Kijk wat voor jou het lekkerst leert.
- En tenslotte.
Geloof er in.
Als je alleen al denkt aan je berg wiskunde huiswerk word je depressief. Dan kun je er ook voor kiezen elke avond 5 sommen maken. Je bent dus en minder lang bezig. + je hebt meer concentratie!

Dat waren mijn tips!


En ben jij een top planner, of stel je alles het liefste uit?

Ciao Ciao
Dajenne anna.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Je mening mag je laten horen.
Grof xDelete